BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, June 7, 2011

maafkan Aku Su,Zu,As,Mag dan Is

cter ni hanya rekaan semata-mata...

     Su, dah lama aku melupakan kau. Tak macam dulu. Contohnya tadi,
aku betul-betul lupa, Su. Pagi tu, aku bangun lambat. Dekat-dekat pukul 
lapan. Kelam kabut aku bersiap untuk kelas, mana tidaknya, malam
 tadi aku tidak tidur semalaman. Assignment bertimbun. Report makmal
 latihan la, latihan Kaedah Berangka la, ulasan buku la. Tu belum lagi dengan
 preparation kuiz elektronik esok. 

Lecturer-lecturer ni pun satu, macam dah pakat ramai-ramai je nak bagi 
 assignment banyak-banyak. Diaorang ingat aku ni apa? Robot ke? Menyesal 
aku tak siapkan awal-awal assignment tu. Kalau tak, takdela ia jadi macam
 ni. Minta maaf, Su. Aku bukannya tak nak jumpa kau, tapi kau faham-faham
 je lah keadaan aku.



Bukan kau sorang je aku lama tak jumpa, Su. Zu pun lama aku tak jenguk.
 Kesian Zu. Sorry bebanyak la, Zu. Aku sekarang lambat balik kelas. Pukul satu
. Tu pun kalau takde kelas petang. Kala u ada kelas petang, harus aku
 terpeleot. Balik je, lapar-lapar tu, aku terus je pergi kedai Mak Ngah. 
Ala, kedai nasi lemak power tu. Lepas pekene nasi lemak Mak Ngah, aku
 tak lengah,terus tidur. Kadang-kadang sekejap, biasanya lama. Aku tahu,
 Zu. Dulu aku rajin jumpa kau time-time macam ni, tapi sekarang aku pun 
tak tau kenapa aku tak dapat jumpa kau. Aku takde masa, Zu. 



As, kau sorang lagi kawan rapat aku dulu. Nampak macam aku dah 
mengabaikan kau aje sekarang ni. Aku sibuk, As. Petang-petang aku
 pergi library, study. Takpun, ada meeting time tu. Kau kan tau, aku presiden
 Kelab Kebersihan. Kejap-kejap ada je program. Aku kene jaga 
anak-anak buah aku tu. Diaorang tu bukan tau sangat buat keje. Meeting
 pulak tu, bukan tau nak sekejap, mesti lajak sejam dua punya. Kalau 
meeting start pukul 4, harus pukul 6 baru settle. Tu belum kira borak-borak
 kosong lagi. Diaorang ni, kalau meeting tak lama, tak mahasiswa la kononnya.



Mag pun aku dah ingat-ingat lupa. Agaknya sebab enkau ni ganjil, kot.
 Yang lain tak ganjil macam kau. Macam mana aku nak jumpa kau, Mag.
 Sekarang ni, latihan bola sepak tengah giat. Coach nak pilih pemain-pemain
 handal aje untuk team dia. So, latihan pun dipanjangkan. Aku pulak,
 mestilah berlatih bersungguh-sungguh. Aku dulu pemain sekolah. Kalau 
aku tak terpilih, malu besar la aku. Mana aku nak letak muka aku ni. 
Kawan-kawan aku semuanya kaki bola. Diaorang semua balik lewat. Main
 sampai hari gelap. Kalau aku balik awal, alamat balik sorang-sorang
 la aku. Aku dah la menumpang motor orang. Balik aje dari main bola, 
aku tak terus mandi. Mana boleh mandi masa berpeluh, panau nanti.
 Agak-agak penat dah hilang, baru aku mandi. Lepas mandi, member-menber
 aku semua ajak keluar makan. 


Aku tahu ada temujanji dengan Is malam ni, pukul lapan setengah. Tapi
 member-member aku dah tunggu. Kalau aku tak pergi, nanti diaorang 
kata aku sombong la, macam-macam. Tu yang aku tak nak dengar tu. Dah
 tu kita orang lepas makan, sembang la pulak. Lepas satu topik, satu topik
 keluar. Balik lewat malam. Layan pulak VCD Hindustan lepas tu dengan
 member-member. Is, sorry.

Last-last,semuanya aku tinggalkan. Kawan-kawan semua, untuk pengetahuan
 korang, nama sebenar kawan- kawan aku tu, Su, Zu, As, Mag dan Is
 masing-masing adalah Subuh, Zuhur, Asar, Maghrib dan Isyak. Korang 
semua janganlah jadi macam aku. Jagalah mereka dengan sepenuh jiwa
 dan raga. Mereka semua adalah kawan kita yang sebenar, yang akan backing
 kita kat akhirat nanti. Semoga cerita rekaan yang takde kaitan dengan 
sesiapa ni menjadi pengajaran dan iktibar kepada kita semua. Wallahualam.






sharing is caring.. ~liya~

2 comments: